  • Data: 2006-03-24 18:45:14
    Temat: Re: Wysokośc ulgi remontowej
    Od: "ssuch" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Zadam jeszcze kilka prostych pytań:

    1. PIT-D, pole 46 i 47.
    Czy wydając w 2005 około 7 tys PLN na remont mieszjania (46) i tylko 150 PLN
    na remont / modernizację instalacji gazowej (47), mogę odliczyć te wydatki
    od podatku (zaznaczając pola 46 i 47)?

    2. Czy, jeżeli żona nie ma żadnych dochodów, to moge się z nią rozliczać?

    3. W 2003 roku dałem darowiznę na cele romontu drogi dojazdowej. Dostałem
    jedynie zaświadczenie o dokonaniu tej wpłaty z numerem rachunku bankowego,
    na który ta wpłata została dokonana. Nie mam żadnego dowodu wpłaty, przekazu
    pocztowego itp.
    Czy mogę dokonać odliczenia tej darowizny przez korektę zeznania?
    Pytam o to, ponieważ Pani z US powiedziała mi, że mając jedynie takie
    zaświadczenie, nie mogę dokonać odliczenia tej sumy od podatku.
    Moja znajoma zaś odliczyła ten wydatek i żadnego problemu US jej nie
    stwarzał. Pani w Urzędzie Gminy również twierdzi, że na podstawie tego
    rachunku moge dokonać odliczenia.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    Sławek