    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynajecie nieruchomosci a podatki
    Date: Tue, 10 Apr 2007 23:38:22 +0200

    On Tue, 10 Apr 2007, Karol Nawrot wrote:

    > 1) moze to glupie pytanie, ale czy taka ewidencja moze byc tworzona w formie
    > elektronicznej?

    Hm... powiem tak: ja bym nie był chętny do eksperymentów ;)
    Wcale nie byłoby dziwne :O jakby na hasło "dokument elektroniczny"
    zapodano pytanie o podstawę prawną :[ (ew. zaproponowano podpis
    elektroniczny w rozumieniu ustawy, czyli certyfikowany).
    Z drugiej strony - nie wskazano warunków udostępniania ewidencji,
    zaś opisy na grupie (włącznie ze "wtopami") wskazują iż US *wzywa*
    do okazania ewidencji (np. pytając: "a ewidencję Pan ma?"), z czego
    mogłoby wynikać iż "możliwość wydrukowania" może starczyć.
    Ale jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie"!

    > 2) mam z moim pracodawca podpisana dosyc specyficzna umowe, na mocy ktorej
    > dostaje wynagrodzenie. Teoretycznie ten zysk tez powinienem oVATowac

    Zakładając że tak jest, to:

    > ale nie
    > przekraczam w roku 10.000E (ale jestem blisko), wiec VATu nie place. Jesli
    > dobrze rozumim Twoja wypowiedz, to te dochody tez musze wprowadzac do
    > ewidencji?

    ...ewidentnie tak. IMO & AFAIK.

    > Od razu poczulem sie lepiej. ;-)

    ;)

    > O kurcze, myslalem, ze to jest prostrze. ;-)

    He, he :)

    pzdr, Gotfryd