    From: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynajecie nieruchomosci a podatki
    Date: Tue, 10 Apr 2007 10:32:58 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    No wlasnie w miedzyczasie pare rzeczy na ten temat wygooglowalem.
    Ale nadal pewnych kwestii nie rozumiem.

    > - dochodowy
    Z tego, co wyczytalem w internecie, to mozliwy jest tez ryczalt i chyba
    na niego sie zdecyduje - kwota czynszu to 500 zl, wiec nie przekrocze progu.

    > - VAT
    > W zależności od kwoty można korzystać ze zwolnienia z VAT, ale ewidencja
    > (uproszczona) i tak ma być, na wynik - o ile firma odlicza VAT - nie
    > będzie to mieć istotnego wpływu (znaczy VATowiec może odliczyć oVATowane
    > wydatki, więc w omawianym przypadku może wyjść na oVATowaniu nieco
    > LEPIEJ - zależnie od tego ile wydaje).
    1) w jaki sposob mam rozumiec prowadzenie ewidencji? Co bede musial
    robic? Gdzies wyczytalem, ze jesli bede mial umowe najmu (a taka
    bedzie), to wystarczy, ze bede przechowywal dowody wplaty. Czy to wystarczy?

    2) czyli - jesli dobrze rozumiemim - kwestie VATu musze dogadac z
    najemca. Jesli bedzie wolal nizszy czynsz, to bedzie placil kwote netto
    czynszu, a ja wystapie o zwolnienie. Jesli bedzie wolal wyzsze koszty,
    to dolicze mu 22% do czynszu i bede placil VAT - czy dobrze rozumiem?

    --
    Remember that you're perfect; God makes no mistakes <Bon Jovi>

    Karol KAKUS Nawrot -- k...@a...gwshm.edu.pl