    From: "pawel J" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynagrodzenie brutto - skladniki
    Date: Tue, 21 Jan 2003 21:21:52 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "Karols" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b0issv$1sm$1@news.tpi.pl...
    > Witam
    > Gdzie moge znalezc strone gdzie jest wytlumaczone jak obliczac kwote netto
    > wynagrodzenia? Nie interesuja mnie kalkulatoy tylko strona gdzie po kolei
    > bedzie opisane co odliczac i jak obliczac ?

    powiększyć na całą stronę wtedy jest czytemniej :)

    kwota brutto - składki na zus (emeryt, rentowe, chorobowe) = kwota
    9,76 6,50 2,45

    kwota x 8,00% = cała składka na kasę chorych (ckch)
    kwota x 7,75% = kasa chorych odliczana od podatku (kch)

    (kwota - koszty) x 19% - ulga = podatek
    99,96 44,17

    podatek - kch = zaliczka na podatek

    do wypłaty = kwota - kch - zaliczka na podatek - chkh+ kch

    a to - chkh+kch to nowy wymysł, żeby 0,25% zabrać pracownikowi,
    czyli -8%+7,75% daje -0,25%

    a teraz na kwotach, może będzie łatwiej.

    kwota brutto - składki na zus (emeryt, rentowe, chorobowe) = kwota
    np 1000zł - 97,60 -65,00 - 24,50 =
    812,90

    kwota x 8,00% = cała składka na kasę chorych (ckch)
    812,90x8% = 65,03

    kwota x 7,75% = kasa chorych odliczana od podatku (kch)
    812,90x7,75% = 63,00

    (kwota - koszty) x 19% - ulga = podatek
    (812,90- 99,96) x 19% - 44,17=91,29

    podatek - kch = zaliczka na podatek
    91,29 - 63,00=28,29

    do wypłaty = kwota - kch - zaliczka na podatek - chkh+ kch
    812,90 -63 - 28,29 -
    65,03+63=719,58
    C.N.D

    To zadziała, jeżeli to jest "normalna" wypłata, czyli nie ma żadnych
    chorobowych, dodatków mieszkaniowych, czy jakichs innych takich wynalazków.
    Mogą być koszty (99,96) podwyższone - czyli dla osób dojeżdzających z innej
    miejscowości i wtedy trzeba wziąść 124,95

    może byc jeszcze duuużo innych przypadków, w których powyższe wyliczenia
    biorą w łeb

    no ale żadnej strony z gotowym sposobem liczenia nie znam...

    PawełJ