  • Data: 2002-03-29 11:54:44
    Temat: Re: Wyliczanie faktury
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pięknego Fri, 29 Mar 2002 10:09:32 +0100, "Piotr Trocewicz"
    <t...@c...net.pl> napisałbył:

    >Witam!
    >Mam pytanko
    >czy suma podatku na fakturze powinna się równać wartościom podatku na
    >poszczególnych pozycjach faktury?
    >Chodzi mi o metodę obliczania :
    >suma_vat = suma_vat_pozycji

    To to... Sumy w pionie się muszą zgadzać.

    >czy
    >suma_vat = suma_netto * stawka

    Nie, w żadnym wypadku, zaokrąglenia Ci inne mogą wyjść i suma w pionie
    sie nie zgodzi. Przchodziłem to kiedyś, jak w zamierzchłej przeszłości
    wproadzono VAT i nie było jeszcze zbyt wiele programów drukujących
    faktury. Znajomy poprosił mnie o prosty programik w Pascalu.
    Wypłodziłem i liczyłem właśnie tak. A potem on przylazł z pretensjami,
    że US się przyczepił.

    >(WF-MAG mi wyliczył że netto 5019,41 (22%) z tego VAT = 1104,27 natomiast
    >suma vat z pozycji = 1104,28)

    No właśnie -- takie rozbieżności powoduje złe liczenie.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)