eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWykup przedmiotu leasingu na os. prywatną - jak to jest? › Re: Wykup przedmiotu leasingu na os. prywatną - jak to jest?
    From: "Tomek F. (Fido__)" <t...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wykup przedmiotu leasingu na os. prywatną - jak to jest?
    Date: Fri, 21 May 2004 09:44:50 +0200
    Sender: t...@p...onet.pl@gprs1.idea.pl

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > To ja też uprzedzam nerwowych że przedstawiam tylko własne zdanie :)
    > (bywa że pytający się oburza "bo on chciał paragrafów" :>).

    Nie, co to, to nie.... Nerwowy nie jestem, a zwłaszcza w stosunku do
    osób, które chcą mi pomóc :-)

    > Zakładam iż pytasz czy kupić go "do użytku osobistego", bo jako
    > prowadzący DG IMO zdecydowanie jesteś nadal "osobą prywatną" a nie
    > państwową czy komunalną ;)
    > IMHO umowa leasingu to jest JEDNA umowa ze wszystkimi skutkami tegoż.
    > Znaczy: trzeba się zdecydować czy owa umowa jest zawarta "w celu
    > gospodarczym" czy "w celu osobistym". Jak "w celu osobistym" to nie
    > jest KUP :]
    > Zdania przeciwne też widywałem :) ale mnie nie przekonują.

    Taak. Ta argumentacja nie jest pozbawiona sensu. Ale z drugiej strony:

    1. Rozumiem umowę leasingu jako umowę dzierżawy, czy też wynajmu
    pojazdu. Umowa się skończyła i z mojego punktu widzenia rozstajemy się z
    leasingodawcą w pokoju. Ja oddaję mu samochód i już. No, nie do końca
    już, bo on mi teraz mówi, że nie ma co zrobić z tym samochodem i może mi
    go sprzedać po atrakcyjnej cenie "do użytku osobistego". Czy jest to
    rozumowanie bardzo naciągane?

    2. Po kiego grzyba leasingodawca mówi mi wyraźnie, że mogę go kupić na
    użytek osobisty, nie związany z moją DG? Rozumiem, że leasingodawca ma
    prawników, którzy widać widzą podstawę do takich propozycji. No, ale
    może to naiwne rozumowanie, bo to ja beknę w razie kontroli...

    > [...]
    >

    > Uprzejmie proszę o próbę uściślenia co masz na myśli.
    > Z jednej strony nazwą "podatku od wzbogacenia" niektórzy określają PCC,
    > z drugiej - może wejść w rachunę podatek dochodowy (zależy kiedy
    > sprzedasz) a z trzeciej - podatku "od wzbogacenia" od dawna nie ma :)

    Sądziłem, że oprócz PCC jest jeszcze coś o czym nie wiem. Takie
    wyjaśnienie jest dla mnie satysfakcjonujące.

    > Zastanów się.
    > Masz samochód wart 30000, z tego 26000 *już* wpuściłeś w koszty
    > w ramach leasingu - i spodziewasz się że państwo w ramach popierania
    > przedsiębiorczości zgodzi się żebyś *jeszcze* 30.000 wpuścił w KUP ? ;)
    > Hm... :)

    Ok. To byłoby piękne, gdyby tak można było zrobić. Ale z drugiej strony,
    to powinna być broń obosieczna. Skoro auto zamortyzowało się w kwocie
    26000, to czemu nie mogę go sprzedać za 4000? Niemniej przyjmuję to
    wyjaśnienie jako rozsądne.

    pozdrawiam
    --
    Tomek F. (Fido__)