  • Data: 2004-01-15 11:59:36
    Temat: Re: Wyjazd sluzbowy samochodem prywatnym pracownika a PIT
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam przed sobą tekst ustawy o pod. doch. od os. fiz. obowiązującej w 2003r ,
    gdzie w rozdz. 3 - Zwolnienia przedmiotowe, art. 21 p. 22 mowa jest o tym,
    że zwolnione z podatku dochodowego są
    kwoty otrzymane przez pracowników z tytułu kosztów używania pojazdów
    samochodowych dla potrzeb zakładu pracy:
    a/ w celu odbycia podróży służbowej ( jazdy zamiejscowe) do wysokości nie
    przekraczającej kwoty ustalonej przy zastosowaniu stawek za jeden kilometr
    przebiegu pojazdu........[ ].

    Mam przed sobą również tekst jednolity ustawy z 8.12.2003r (Rzeczpospolita)
    , gdzie w rozdziale 3 - zwolnienia przemiotowe czytam, że : " ... atr. 20a -
    23 ucylone.

    Oznacza to że zwrot kosztów delegacji którą odbywam jako pracownik
    prywatnym samochodem jest moim przychodem
    podlegającym wykazaniu w PIT. Nie napisano tylko kiedy mam ten podatek
    odprowadzac i czy Pracodawca ma mi z kazdej delegacji potrącać zaliczke na
    podatek ????
    HORROR
    A czy koszty uzyskania tego przychodu gdzieś będę mógł sobie odliczyć.

    Błagam - niech ktoś mi powie że to tylko zły sen, albo że źle interpretuję,
    albo że jest przepis o którym nie wiem
    pozdraiwam
    Kamil