  • Data: 2006-05-21 16:47:37
    Temat: Re: Wycena udziałów
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paszczak wrote:

    > Nie, wartość księgowa jest niższa - powiedzmy 150 tys.. Natomiast wyższe są
    > inne wartości, np. odtworzeniowa majątku (200 tys.), a jeszcze wyższa jest
    > cena, za jaką (hipotetycznie dałoby się sprzedać poszczególne elementy
    > majątku, szczególnie te niematerialne, m.in. umowy z klientami (300 tys.).

    > Ale z tego nadal będzie wynikać wartość samej spółki, a nie udziałów.

    > A połowa czy 1/3 wartości księgowej to jest znaczne, czy nie? :)
    Moim zdaniem, to jest znaczne zaniżenie. Pytanie, czy US połapie się
    i zacznie ustalać wartość rynkową (czy będzie im się chciało,
    czy będą mieć na to czas) tego nie wiem. Gdyby naprawdę groziła
    kontrola skarbowa, jeśli wyceniasz wart. rynkową na 300tys., to
    można bezpiecznie przyjąć wart. rynk. udziału 50% na poziomie
    ok.100 tys.