  • Data: 2006-05-21 14:42:57
    Temat: Re: Wycena udziałów
    Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    In pl.soc.prawo.podatki Piotr Janda <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Na jakiej podstawie wartość spółki wynosi 300 tys., czy jest to
    > wartość księgowa spółki?

    Nie, wartość księgowa jest niższa - powiedzmy 150 tys.. Natomiast wyższe są
    inne wartości, np. odtworzeniowa majątku (200 tys.), a jeszcze wyższa jest
    cena, za jaką (hipotetycznie dałoby się sprzedać poszczególne elementy
    majątku, szczególnie te niematerialne, m.in. umowy z klientami (300 tys.).

    > podatkowej jest unormowana w art.19 ust.4 UPDoOF, myślę, że organ na
    > pewno może wezwać do przedstawienia dokumentacji dotyczącej wyników
    > spółki.

    Ale z tego nadal będzie wynikać wartość samej spółki, a nie udziałów.

    > Jeszcze jedno- ustawa mówi o znacznym zaniżeniu.

    A połowa czy 1/3 wartości księgowej to jest znaczne, czy nie? :)

    P.