  • Data: 2004-08-25 08:25:21
    Temat: Re: Witam - Komis - Pomoc
    Od: "pisarz" <q...@q...co> szukaj wiadomości tego autora

    > sorki, masz rację, zapędziłem się
    > a co do tych watpliwości to na kasę winno się wg mnie wpisywać całą sume
    za
    > jaką sprzedaj się auto - bo powinno się ewidencjonować obrót
    Osobiście nie podzielam tego poglądu. Przecież sprzedaż rzeczy komisowej w
    istocie jest sprzedażą przez właściciela, w imieniu którego działa komis. W
    myśl KC z uzyskiwanego wpływu ze sprzedaży komisant potrąca swoją prowizję
    od komitenta. Dlaczego na "swoją" kasę mam wbijać "cudzą" sprzedaż?

    > przekroczeniu limitu - ale nie można chyba mówic o takim limicie w
    przypadku
    > komisów :), tutaj limit można przekroczyć juz po sprzedaży jednego auta
    auto jest pojazdem akcyzowym, a podmiot obracający towarem akcyzowym musi
    być podatnikiem VAT, w związku z tym od początku musi stosować kasę fiskalną

    > a do kpir wpisałbym tylko kwotę marży (w dniu sprzedaży auta) - w
    pod.doch.
    > to się nic nie zmieniło - tylko VAT pokręcili :)
    > bo nie jest to zakup towaru tylko usługa komisu wykonana na rzecz
    komitenta
    Myślę dokładnie tak samo.
    Niektórzy twierdzą inaczej
    KPR:
    - przychód: wartość sprzedaży-VAT od marży
    - zakup towarów handlowych: należność dla komitenta
    VAT:
    - sprzedaż zwolniona: należność dla komitenta
    - sprzedaż 22%: marża netto i VAT od marży
    Skutki:
    - zawyżone obroty mogące skutkować koniecznością przejścia na księgi
    handlowe,
    - VAT: wystąpienie struktury sprzedaży opodatkowanej do ogólem skutkujące
    niskim współczynnikiem, w związku z tym niemożnością odliczania znacznej
    częsci VATu od zakupów związanych z działalnościa komisu.
    Dla komisu to ewidentne straty, a prezentujący taki pogląd wzruszają
    ramionami, nie ich pieniądze.

    Pozdrawiam
    Darek