eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWciagniecie komputera do DG a zawieszenie dzialalnosci › Re: Wciagniecie komputera do DG a zawieszenie dzialalnosci
  • Data: 2002-12-14 11:37:18
    Temat: Re: Wciagniecie komputera do DG a zawieszenie dzialalnosci
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 Dec 2002, GreG wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik" <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> napisał [...]
    >+ > A weź ty i poszuakaj hasła "komputer komputera" googlem, jakieś
    >+ > 20..35% będzie trafnych !
    >+
    >+ Czyli circa 616.000 hasel :) Wole ta grupe !

    W czym ty szukałeś ???
    W tym:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=+ko
    mputer+OR+komputera+group:*.podatki&num=100&hl=pl&lr
    =&ie=UTF-8&inlang=pl&safe=off&as_drrb=b&as_mind=12&a
    s_minm=1&as_miny=2001&as_maxd=14&as_maxm=12&as_maxy=
    2002

    ...znajduję to:
    http://groups.google.com/groups?as_oq=komputer%20kom
    putera&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.podatki&lr=&as_drrb
    =b&as_mind=12&as_minm=1&as_miny=2001&as_maxd=14&as_m
    axm=12&as_maxy=2002&num=100&hl=pl

    ... to jest jakieś 1220 trafień głównych (tj. bez rozwijania watków)
    Rzut oka na 1. stronę upewnia mnie w opinii że podając 30% trafień
    tematycznych mocno zaniżyłem...

    >+ > Mały drobiazg - przypomnę opinię Orki: "wprowadzenie własnych towarów
    >+ > handlowych oraz środków trwałych podatnika do działalnosci gospodarczej
    >+ > ma podstawy ustawowe. Dla wyposażenia ich nie widać."
    >+
    >+ oczywiscie nie chce podpadac pod ustawe.

    No to "własnego" wyposażenia nie wypada ci wpisać w koszt.

    >+ > Wyjaśniam że IMHO wyposażenie można sobie podzielić na ewidencjonowane
    >+ > (ponad 1500zł musi być w EW) i nieewidencjonowane.
    >+ > Czym ma być twój PC ? ;)
    >+
    >+ Nieewidencjonowany, bo < 1500pln.
    >+ A skoro nieewidencjonowany, czyli go nie ma, ale jednak w kosztach...?

    Jest, tylko nie musi mieć numerka w ewidencji !
    Kontrola może cię spytać co się z danym "dingsem" stało, oczywiście.
    Szczególnie jeśli po pół roku go nie ma :)

    >+ > IM*H*O - tylko przez wrzucenie w ST (w odróżnieniu od zakupu "na
    >+ > fakturę").
    >+
    >+ Hmmm, biorac pod uwage definicje ŚT (niejednoznaczna IMHO) jest to
    >+ "urzadzenie", "maszyna" ? , ale kosztowo sie nie lapie do ŚT (<3500pln).

    Ładnie poproszę o pokazanie palcem z czego wynika że się "nie łapie".
    Weźmij i poczytaj wskazane linki, dobrze zrobi ;) !

    "Coś" co nie jest towarem ani materiałem *i* *jednocześnie*:
    - będzie używane > 1 rok
    - ma wartość > 3500 zł
    - nie jest wyłączone z amortyzacji (grunt !)
    ...*MUSI* być środkiem trwałym. Wyciąganie jakichkolwiek INNYCH
    wniosków zależy od stosowanej logiki, ale znawców prawa Boolea
    nie przekonasz że da się z tego wywieść "minimalną wartość ŚT !"

    Pozdrowienia, Gotfryd