eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiW jaki sposób można wybierać pieniądze ze spółki zoo bedąc właścicielem › Re: W jaki sposób można wybierać pieniądze ze spółki zoo bedąc właścicielem
  • Data: 2009-04-15 07:22:18
    Temat: Re: W jaki sposób można wybierać pieniądze ze spółki zoo bedąc właścicielem
    Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo pisze:

    > Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A pensję dostajesz z tytułem "za bycie w pracy"? ;-)
    > Wrzuć sobie w google "wynagrodzenie członków zarządu" i wszystko się
    > rozjaśni.
    > Generalnie chodzi o to, że nie jest to wynagrodzenie obciążane składkami
    > ZUS (bo zazwyczaj nie zawiera się umowy o pracę), a jedynie podatkiem
    > dochodowym od osób fizycznych.

    reasumując

    członek zarządu moze otrzymywać "ekwiwalent" pomniejszony o zaliczkę na
    podatek dochodowy.
    jak sie z tego rozliczac?
    ile wynoszą koszty uzyskania przychodu?
    ile wynosi zaliczka na podatek? 20% 18% ?

    od umowy o pracę taka opcja jest lepsza
    ale od umowy zlecenia juz chyba nie, zdrowotne mozna sobie odliczyć od
    podatku, a jesli członek zarządu pracuje w innym przedsiębiorstwie i
    uzyskuje dochód wyższy od najniższej karajowej placi tylko zdrowotne,
    bez reszty skladek ZUS

    michal