  • Data: 2004-08-24 05:33:46
    Temat: Re: Vat należny od dostawy unijnej??
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rafi" <r...@s...po.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cgdkkm$1m0$1@news.onet.pl...
    > Witam!
    > Mam pytanko, jak zaksięgować VAT należny od dostawy wewnątrzunijnej
    > traktowanej jako krajówka. Klient z Niemiec dostał fakturkę na 1000 EUR
    > tyle ma mi zapłacic, nie dosłal mi jeszcze podpisanych wszystkich
    > dokumentów, wiec do deklaracji VAT traktuję tę dostawe jako krajową i
    > doliczam 22%, które odprowadzam do US. Wszystko ladnie pięknie ale
    brakuje
    > mi konta po stronie WN na ten cholerny VAT. dla przykładu:
    > fakturka unijna WN 201 / MA 330 1000 EUR
    > VAT należny WN ??? / MA 221 220 EUR
> [...]

    Założyłem sobie konto na 'dwójkach' - "Rozrachunki z US z tyt. dostaw do
    UE". Powstaje nalezność od US, która wytstornowuje w momencie otrzymania
    potwierdzenia. Wydaje mi sie że jesli bede przekonany ze na pewno nie
    otrzymam potwierdzeń, nalezałoby ją przeksiegowac na 761 - pozostale
    koszty operacyjne.

    adi