  • Data: 2003-04-08 06:46:38
    Temat: Re: VAT7 zakupy- jeszcze raz
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik hADeSik napisał:

    > ale ja bym prosił podstawę (najlepiej prawną), że faktury na której mam
    > towar (tudzież środek trwały) zwolniony z vat mam nie wpisywać do
    > rejestru zakupów vat...

    A podasz mi podstawe prawną mówiąca że masz wpisywac w rejestrach zakupy
    od których nie przysługuje odliczenie VAT naliczonego?
    (dla jasności - nie wiem czy zauwazyłes ale konsekwencją niewpisania
    faktury do rejestru jest tylko i wyłącznie niemoznośc odliczenia VAT
    naliczonego - niewątpliwe wielka dolegliwość w przypadku sprzedaży
    zwolnionej i stawki 0%, nie mówiąc juz o sytuacjach w których z mocy
    prawa nie przysługuje odliczenie - toz to prawdziwa katastrofa)

    Ja poproszę podstawę prawną dokonywania w rejestrze zakupów
    *jakichkolwiek* wpisów które nie maja odniesienia na deklaracji VAT-7.

    Ustawa o PTU reguluje kwestie rejestrów zakupu VAT w nastepujący sposób
    - rejest ma byc prowadzony tak aby na jego podstawie mozna było wypełnic
    deklaracje VAT-7 oraz maja byc w nim ujmowane kwoty VATu do odliczenia.
    Koniec regulacji.
    Jeżeli wpiszę do rejestru VAT zakupy zw. i te od których nie przysługuje
    odliczenie, to rejestr nie spełnia powyższego warunku - żeby wypełnic
    deklaracje VAT musze go "w biegu" korygowac o pozycje które na
    deklaracji znaleźc sie nie powinny.

    A teraz, Hadesik, zadziw mnie :-)

    Maddy "czekam z niecierpliwościa"

    --