  • Data: 2003-04-07 16:34:22
    Temat: Re: VAT7 zakupy- jeszcze raz
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rozwijając temat faktur zakupowych za usł. nie podlegające VAT:
    > a co z fakturami za zakupy związane ze sprzedażą wyłącznie zwolnioną -
    > trzeba wpisywać do rejestru VAT zakupów (dla porządku, ponieważ do dekl.
    VAT
    > nie są ujmowane)? Jeżeli tak, to czy można ujmować ich wartość w jednej
    > kwocie (brutto), w jednej kolumnie. Czy też należy wtedy dokonać "pełnego
    > wpisu" faktury tzn. z podziałem na stawki?
    > Iwo

    Pelnej odpowiedzi udziela Ci tutejsi eksperci,
    ale poniewaz grupa zacheca takze poczatkujacych do
    dzielenia sie z innimi informacjami, to napisze co wiem:

    Do rejestru zakupow VAT nie musisz wpisujesz faktur:

    - na ulugi/towary ze stawką "ZW" (jesli jednak 0% to wpisujesz)
    - na towary, od ktorych i tak VAT odliczyc nie mozesz (benzyna os.)
    - wystawionych przez nie-vatowcow

    Jesli chodzi o faktury na zakupy z vatem (nie "ZW")
    zwiazane wylacznie ze sprzedaza nieopodatkowana
    to nie bede zabieral glosu, bo sie boję :-)

    latet