  • Data: 2004-09-20 09:16:21
    Temat: Re: VAT za Internet - dawniej VS dziś
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 19 Sep 2004, TEMPVS wrote:

    >+ Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał
    [...]
    >+ > To, że dokonałeś przedpłaty bez żadnego dokumentu jest dla Ciebie
    >+ > okolicznością obciążającą, niestety. Nie masz żadnego dowodu,
    >+ > na co to była przedpłata
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    >+ to jedynym dowodem teraz jest faktura?

    Ależ... dowodu NA CO ?
    Taka prosta czynność jak potocznie rozumiany "zakup" implikuje cały
    stosik skutków wynikających z prawa cywilnego, podatkowego - a pewnie
    coś jeszcze się znajdzie :]
    Skutków *odrębnych*.
    Mało, wynikających jakby to powiedzieć... pośrednio :)
    Mianowicie prawo w interesujących na sprawach... pomija zakup (!)
    Z prawnego p. widzenia jest cywilna umowa sprzedaży oraz mamy
    podatkowe skutki umowy sprzedaży - fakt zakupu "przez drugą stronę"
    jest z grubsza biorąc ignorowany :>

    No i ty masz dowód - dowód *że wpłaciłeś*.
    Ale nie masz dowodu *na co* wpłaciłeś.

    Zaprezentuję ci przykładowe scenariusze do czego to prowadzi:
    "podejście sprzedawcy":
    - tak, Pan wpłacił. Tak, ale my nie mamy dowodu NA CO. Pan nie
    ma u nas na razie długu, nie wiemy jakie długi będziesz Pan
    miał. Tak, Kodeks Cywilny przewiduje że *jeśli dłużnik nie
    oznaczy zapłatą za co jest dług* to wtedy wierzyciel ma
    prawo z wpłaty uznać *dowolnie wybraną zaległość*.
    Jako że zaległości Pan nie masz to my uznalismy iż złożył
    Pan *DEPOZYT* na przyszłe zaległości - pieniądze leżą w kasie
    i my ich nie ruszamy, jak będzie dług to zaksięgujemy !

    "podejście US"
    - podobno Panu powiedziano że "wpłacono, zaksięgowano i się nie
    liczy" ? Panie, a na jakiej podstawie zaksięgował Pan ten przychód
    jako 7%, gdzie umowa NA ROK z warunkami rozwiązania ?? Co,
    PAN MYŚLAŁ że to na Internet ??? Panie, toż cała Polska przyjmowałaby
    przedpłaty na żywność nieprzetworzoną [1] i twierdziła że tylko
    3% VAT się należy !!! Podatek, odsetki, mandat i do kąta za karę ! ;>
    [1] ... o ile się nie mylę co do tych 3% VAT :)

    >+ co miales na mysli piszac, "bez zadnego dokumentu"?

    ...jak na mój gust - "switerdzającego ZA CO to jest wpłata".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)