  • Data: 2009-06-19 21:59:37
    Temat: Re: VAT w wirtualnym swiecie
    Od: "JacekS" <i...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale przecież odwoływałem się nie (no, nie tylko :)) do handlu walutą,
    > lecz do handlu zobowiązaniami jako takimi - np. handlu długami.
    > Na mój rozum wirtualna waluta jest właśnie takim zobowiązaniem.

    Ech, pieknie by było gdyby te wirtualną walute uznać za dług. Znalazłem
    właśnie w sieci takie cos:
    "Spółka zajmująca się skupowaniem wierzytelności i późniejszym odzyskiwaniem
    ich na własny rachunek jest zwolniona z podatku VAT"
    http://msp.money.pl/wiadomosci/podatki/artykul/hande
    l%3Bdlugami%3Bnie%3Bpodlega%3Bvat,186,0,256442.html

    > No to teraz krytyczne pytanie: czy zakup (za wirtualną walutę
    > w wirtualnym świecie) jest obłożony VATem, a jeśli tak, to
    > wyrażonym w pieniądzu wirtualnym i "prawdziwym"[1]?

    > No i tyle.
    > Sama "wpłata" nie stanowi więc *żadnego* kryterium oVATowania,
    > istotny jest cel któremu służy.

    Nie stanowi, ale staram sie przygotować duchowo do rozmowy z pania z US,
    ktora zobaczy wpłate i zapyta- a za co to jest? Odpowiem - za wirtualną
    walutę, na co ona: NBP kursu tej waluty nie odnotowuje, czyli żadną walutą
    to nie jest. Skupuje pan i odsprzedaje coś w internecie, jakieś miejsce na
    serwerze, bóg wiec co, ale zwolnione z VAT to nie jest, a pan jest Vatowcem,
    prosimy o odprowadzenie podatku,

    > Również jeśliby był w wysokościach "zwolniony", "nie podlega"
    > oraz "0%", o czym IMVHO wypada pamiętać.

    Masz świętą rację, ale czy da się podciągnąć tę wirtualną walutę pod coś
    zwolnionego, 0% albo nawet 7% ?
    Nie ma raczej szans, żeby zakwalifikować to jako runo leśne,
    zakwaterowanie itd
    Oczywiście, gdyby uznać to za "pośrednictwo finansowe" byłoby pieknie (
    zwolnienie z Vat ) ale chyba jest to niemożliwe. Pozostaje mi tylko założyć
    kościół wirtualny i rozdawać tę walute w zamian za datki, obiecując
    wirtualne niebo, co jest zwolnione:)

    > Ale zwolnienie z VAT by ten problem rozwiązało?
    > :D
    Rozwiązałoby:) Tylko jak do tego zwolnienia dojść?

    Miłego
    Jacek