eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[VAT] usługa: organizowanie zaopatrzenia - czy zwolniona? › Re: [VAT] usługa: organizowanie zaopatrzenia - czy zwolniona?
  • Data: 2006-09-08 19:06:21
    Temat: Re: [VAT] usługa: organizowanie zaopatrzenia - czy zwolniona?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 8 Sep 2006, Raf wrote:

    > Witam serdecznie grupę :-)
    >
    > Pytanie mam takie, tytułem wstępu: prowadzę działalność pod PKD: 74.87.B
    > DZIAŁALNOŚĆ KOMERCYJNA POZOSTAŁA, GDZIE INDZIEJ NIESKLASYFIKOWANA, _nie_
    > jestem vatowcem wystawiem rachunki na usługi pod tytulem: "Organizowanie
    > zaopatrzenia" oraz "Organizowanie sprzedaży" - teraz pytanie, czy do takich
    > usług muszę doliczać 22% vatu?, bo ktos mi zasugerował, że chyba
    > powinienem.... dodam, ze limitu do vatu nie przekraczam.

    Jedyny koncept jaki mi przychodzi do głowy, to zaliczenie "organizowania"
    do "doradztwa" (na zdrowy rozum tak jest).
    A wszelkie doradztwo jest *wyłączone ze zwolnienia z VAT*, inaczej mówiąc
    jak ktoś prowadzi doradztwo to jest VATowcem, co najwyżej nie dopełnił
    obowiązku rejestracyjnego.
    Podstawa:
    Art. 113.
    1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartoœć
    sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łšcznie w poprzednim
    roku podatkowym kwoty wyrażonej w złotych odpowiadajšcej
    równowartoœci 10 000 euro. [...]
    [...]
    13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do importu
    towarów i usług, wewnštrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów,
    dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz podatników:
    [...]
    2) œwiadczšcych usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa,
    a także usługi jubilerskie;
    [...]

    pzdr, Gotfryd