  • Data: 2011-01-17 16:16:47
    Temat: Re: VAT przy zakupie z UK
    Od: Paul <e...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Hm... wychodzi że tak.
    > Znaczy Twój wniosek kieruje w stronę podatnika zarejestrowanego
    > zwolnionego podmiotowo jak rozumiem?

    > A to oczywiście, ale pierwotny problem dotyczył pytania o skutki
    > próby przejścia na zwolnienie (podmiotowe) :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Chwila, chwila, ja nie pisałem o żadnym przejściu na zwolnienie :)

    Chcę po prostu kupić pewien towar w UK i sprzedać go w Polsce.
    w UK jest na 5% VAT, a w Polsce na 8%.
    I jak mam to zrobić?

    Kupić w UK bez VATu i sprzedać z 8% w Polsce
    Kupić w UK z 5% i potem go jakoś odliczać
    jeszcze inaczej?

    Żeby się po prostu nie okazało, że w rzeczywistości płacę 13% - kupując
    brutto w UK i doliczając 8% w Polsce, bez możliwości odliczenia tych 5.