  • Data: 2011-01-16 22:09:56
    Temat: Re: VAT przy zakupie z UK
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16.01.2011 ąćęłńóśźż <a...@i...pl> napisał/a:
    > Jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć.
    > Bo wtedy "każdy" by wolał kupować "wszystko" w UK bez vatu, niż w Polsce z vatem.
    > Na tzw. użytek własny.
    sekundke - jak uzytek wlasny to vat nalezy odprowadzic. Czy to zakup w polsce
    czy za granica.

    Mowa jest o zakupie na potrzeby prowadzonej dzialalnosci.
    A wtedy masz dwie opcje:
    - kupujesz w polsce i odliczasz vat, a nastepnie naliczasz go przy sprzedazy
    - kupujesz za granica "netto", a nastepnie naliczasz vat przy sprzedazy.

    Przy zakupie "na uzytek wlasny" jestes w plecy w sytuacji zakupu w niemczech -
    masz taniej o 19% vatu, ale w polsce musisz vatu doliczyc 23%.

    > Generalnie zabrakło w odpowiedzi opcji:
    > a) podatnik vat;
    przeciez mowa o podatniku majacym nip-eu?

    > b) zwolniony z vat.
    jak zwolniony to chyba nie ma nip-eu?

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała