  • Data: 2006-02-07 10:14:57
    Temat: Re: VAT przy kupnie auta
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 07-02-2006 08:38, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > To wyjaśnia problem "czy ma być VAT".

    > Kupujący, a sprzedający ma obowiązek doliczyć VAT do ceny.
    > VAT jest *częścią ceny*.

    > Teoretycznie jest to możliwe - art. 112 Ordynacji.

    tylko wpierw należałoby się zastanowić, czy jest to zaległość powstała
    do dnia nabycia - do powstania zaległości jest potrzebna deklaracja w
    tym przypadku, w której będzie wykazana sprzedaż w stawce zwolnionej, a
    obowiązek zapłaty z tej deklaracji ( nie stawki;)) podatku pojawi się
    dopiero w nastepnym miesiącu po sprzedaży
    cyzli byłabym ostrożna w stosowaniu tego artykułu do tej czynności

    ale największą ciekawostką jest dla mnie fakt, skąd ewntualny nabywca
    wie, że samochód został nabyty za "kwotę netto" b ez względu co to
    znaczy i za taką samą netto zostanie sprzedany?

    > Trzeba IMHO jednak rozważyć co powinno być na "kwitach" (umowie,
    > fakturze) i jakby to się miało do ustawy o cenach oraz pojęcia
    > obrotu w VAT.
    > Na mój gust możliwości zażądania "dopłacenia VAT" nie ma, co
    > nie wyklucza zgłoszenia się US po niezapłacony podatek...

    do nabywcy? moim zdaniem nie będzie podstaw - oczywiście zakładając, że
    samochód zostanie sprzedany ze stawką zwolnioną