  • Data: 2003-01-14 14:04:31
    Temat: Re: VAT - przekroczenie limitu i problem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 Jan 2003, Tomasz Szafranowski wrote:

    >+ Witam grupowiczów
    >+
    >+ Prośba o radę: w listopadzie 2002 r. przekroczyłem limit obrotów i zaostałem
    >+ zmuszony do zostania płatnikiem VAT. Niestety, przegapiłem ten moment i
    >+ pojawiły się problemy.

    IMHO - to weź ty w garść ustawę o VAT i przeczytaj,
    zaczynając od art. 14.3 !

    >+ Pytania:
    >+ 1. czy płatnikiem VAT muszę zostać od następnego dnia, w którym
    >+ przekroczyłem limit, czy od następnego miesiąca?

    Jak na mój gust - to tam pisze że od *kwoty* przekroczenia !
    Nawet jeśli np. będzie to wartość 38000 "przed" i faktura za 1000zł
    - to 400zł z faktury bez VAT a za pozostałe 600zł - VAT się należy.
    Czyli za miesiąc przekroczenia należałoby złożyc VAT-7 i zapłacić...

    >+ 2. jak mogę odkręcić (zalegalizować) sprawę rachunków nievatowskich
    >+ wystawionych w grudniu?

    Przyznać się i zapłacić VAT od całej nadwyżki ?
    Jeśli to handel - to z braku remanentu IMHO niestety po prostu
    stracisz VAT który musisz odprowadzić :(

    BTW: w tym roku to "czynny żal" by się przydał... ! Przynajmniej
    ja bym złożył :), inna sprawa że z deklaracji PIT za listopad US
    może już wiedzieć że "nie dopełniłeś"...

    >+ Pozdrawiam

    wzajem, Gotfryd