    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od reklamy limit. = KUP
    Date: Tue, 10 Jun 2003 14:27:19 +0200

    Użytkownik Andrzej napisał:

    > Masz rację że wisiało i całe szczęscie że nie wisi, bo miałem duże
    > wątpliowści
    > o logicznosci tej interpretacji bo co w takim przypadku z VAT od zakupu ?

    Nie wisi, ale nie zauwazyłam żeby interpretacja się zmieniła.
    A VAt od zakupu traktujesz jako dotyczący wyłacznie sprzedaży zwolnionej
    - czyli odliczasz przez nieodliczanie, faktycznie idiotyzm, ale nie
    pierwszy i nie ostatni w naszym prawie podatkowym.

    > ja miałem przejście z insepktorem z UKS który uparł się że jesli mam w
    > sprzedazy zwolnienie
    > ( tylko i wyłącznie reprezentacja ) to muszę rozliczyć VAT od tego w zakupie
    > wskaźnikiem
    > co Ty na to ?
    Ktory VAT wskaźnikiem?
    Bo jeżeli ten VAt z faktury zakupowej za reprezentacje, to nosens, w
    końcu ten zakup dotyczy tylko i wyłacznie sprzedazy zwolnionej.
    A inne? Przecież wskaźnikiem rozlicza się WYŁĄCZNIE te zakupy co do
    których nie sposób jednoznacznie określić czy dotyczą sprzedaży
    opodatkowanej czy zwolnionej.
    A jeżeli możemy okreslić jakiej sprzedaży dany zakup dotyczy to
    proporcjonalne rozliczanie nie ma racji bytu.

    > Jednak jestem
    > zwolennikiem metody nie odliczaj i nie wykazuj, bez dodoatkowych papierów i
    > tak
    > ich mam aż za wiele

    Krótko, dość dawno temu tez stosowałam tą metode, dopóki mi sie UKS nie
    przyczepił że "niedopełniam obowiązku wykazywania w rejestrach sprzedaży
    zrównanej ze sprzedaża zwolnioną".

    Od tego czasu stosuje metode odliczam - naliczam i śpie spokojnie
    kosztem 10 minut dodatkowej pracy miesięcznie.

    Ale co kto lubi. Mam tyle spraw na ktorych sie moge wyłożyć że wole juz
    sama sie nie podkładać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk