  • Data: 2006-04-05 18:18:23
    Temat: Re: VAT od czynszu leasingowego za samochód osobowy
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr61" <p...@w...pl> napisał w wiadomości news:4433c9a0$0>
    > Tzn. ja wiem co się kryje w tych 200 zł- opłata za udzielenie kredytu
    > (oprocentowanie), koszty Assistance, koszty obsługi przez leasingodawce i
    > jego zysk. Może źle sformułowałem pytanie, chodziło mi o to, jak do tego w
    > praktyce podchodzi urząd skarbowy, czy elementy te są z mojego punktu
    > widzenia kosztem samochodu (mogę odliczyć wówczas tylko 60% VAT, nie
    > więcej
    > niż 6000 zł), czy też jest to usługa ze strony leasingodawcy - wówczas
    > mogę
    > od tej kwoty (200 zł) odliczyć pełny VAT bez limitu. Podobna sytuacja
> [...]

    jeśli to leasing operacyjny to kosztem jest cała rata [bez vatu
    'odliczalnego']
    ten podział na kapitał i odsetki podany jest na potrzeby księgowe,
    w przypadku leasingu musi być spłata całej wartości początkowej [kapitału].

    jeśli to leasing finansowy, kosztem jest tylko część odsetkowa dla ciebie,
    + odpisy amortyzacyjne.
    ale wówczas masz tylko jedną fakturę vat na początku umowy i jednorazowo
    odliczasz od niej vat do limitu.

    pozdrawiam, hanka