    From: "Piotr61" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od czynszu leasingowego za samochód osobowy
    Date: Wed, 5 Apr 2006 16:05:32 +0200

    Użytkownik "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net> napisał w
    wiadomości news:e109q3$4bn$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Najprościej - spytac najpierw leasingodawcy co kryje się w owych 200
    > złotych.
    > A *obowiązku* rejestracji umów leasingowych ZTCW nigdy nie było.
    > pozdrawiam
    > Wojciech Ratymirski

    Tzn. ja wiem co się kryje w tych 200 zł- opłata za udzielenie kredytu
    (oprocentowanie), koszty Assistance, koszty obsługi przez leasingodawce i
    jego zysk. Może źle sformułowałem pytanie, chodziło mi o to, jak do tego w
    praktyce podchodzi urząd skarbowy, czy elementy te są z mojego punktu
    widzenia kosztem samochodu (mogę odliczyć wówczas tylko 60% VAT, nie więcej
    niż 6000 zł), czy też jest to usługa ze strony leasingodawcy - wówczas mogę
    od tej kwoty (200 zł) odliczyć pełny VAT bez limitu. Podobna sytuacja
    występuje przy kredycie na środek trwały, gdzie jak zdaje mi się spłata
    kredytu nie jest odliczana, bo amortyzowany jest środek trwały, natomiast
    odsetki są kosztem i mogą być odliczane na bieżąco - oczywiście to inny
    przypadek, więc i interpretacja może być inna.

    Piotr Bieniaszewski