  • Data: 2005-02-24 21:34:35
    Temat: Re: VAT a umowa cesji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 24 Feb 2005, Krzysztof wrote:

    >+ > Z tego co wiem zbycie wierz. nie bylo nigdy przedmiotem
    >+ > zainteresowania VAT,
    >+ > i bylo traktowane jako uslugi finansowe pozostale
    >+
    >+ Jesli dobrze cie zrozumialem to sprawdzam w ustawie wykaz zwolnien - zał. 4
    >+ do ustawy. Tam niestety nic nie ma o zbywaniu wierzytelności.
    >+
    >+ a moze zle rozumie
    >+
    >+ no ale skoro przeniesienie praw do wartosci niematerialnej i prawnej (w
> [...]

    Hm... wezmę legalistyczny przykład z orzeczeń NSA/SN :) (i zdaje się
    TK już tez kiedyś aplikował) i zacytuję:
    "sąd uznał się za niewłaściwy w sprawie" :)
    Nie przyglądałem się z bliska.
    Ale zajrzwszy co tam mój pecet ma na HDD tudzież co google myśli o owej
    imprezie... mogę polecić:
    "cesja jest zapłatą":
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1280
    &dok=1280.27.3.2.5.2.0.1.htm
    "ustawa przewiduje wyjątki":
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1263&
    dok=1263.6.3.2.1.4.0.1.htm
    "Które cesje z podatkiem a które bez obciążenia"
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1263
    &dok=1263.27.3.2.4.1.0.1.htm
    "Jakie czynnoœci dajš prawo do odliczenia"
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1403
    &dok=1403.27.3.2.6.1.0.1.htm

    ...pokłóćta się a ja poczytam...
    :)