  • Data: 2007-06-17 21:03:43
    Temat: Re: VAT a dochodowy- narastająco?
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Cze, 01:29, "Anax WRC" <w...@i...pl> wrote:
    > hej,
    > z tego co sie orientuje, to pod dochodowy jest naliczany naastająco. A czy z
    > Vatem jest podobnie? czy raczej nie bardzo? tzn jak mam np w 1 miesiacu 1000
    > zl Vatu do zaplacenia a w przyszlym bede mial wieksze koszty niz dochody (i
    > bede mial wiecej faktur Vatowskich niz moge odliczyc) to czy moge je
    > odliczyc czy moze nadwyzka VATu przepada? a moze wyjdzie to jakos pod koneic
    > roku?

    > ech pozna pora mam nadzieje ze w miare zrozumiale napisalem;)

    Napisales zrozumiale, tylko chyba jeszcze nie robiles nigdy deklaracji
    VAT samodzielnie... ;)

    W przypadku, gdy jest nadwyzka podatku naliczonego nad naleznym, czyli
    po Twojemu: wydajesz wiecej niz zarabiasz w danym okersie
    rozliczeniowym (miesiac badz kwartal), to ta wartosc wpisywana jest
    jako kwota do przeniesienia na nastepny okres rozliczeniowy i
    doliczasz ja do podatku z kosztow w nastepnej deklaracji.

    W niektorych przypadkach mozna upomniec sie o zwrot nadwyzki podatku
    naliczonego nad naleznym, ale o to nie pytales ;)

    Pozdrawiam,
    Jagna