eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT I CLO za towary sprowadzane z Chin. Koszty towarow. › Re: VAT I CLO za towary sprowadzane z Chin. Koszty towarow.
  • Data: 2005-04-15 12:01:39
    Temat: Re: VAT I CLO za towary sprowadzane z Chin. Koszty towarow.
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Urzad celny chce mi podniesc wartosc towaru o koszt przesylki :

    > Pytanie moje jest takie czy Urzad Celny ma jakiekolwiek prawo podwazyc
    czy
    > zwiekszac wartosc towaru pomimo ze:

    > Moze jakies opinie paragrafy ?????

    Pogoogluj jaka jest rożnica między wartością transkacyjną a wartością
    celną towaru.
    Generalnie wartość celna (podstawa do naliczenia cła) to wartość towaru
    powiększona
    m.in o koszty ubezpieczenia i transportu do granicy EU.
    Jeśli jednoznacznie nie wynika to z dokumentów urząd może się domagać
    dodatkowych
    wyjaśnień (i 'badać okoliczności" czyli np pytać DHL jak w twoim
    przypadku)
    Deklarowanie wartości jest obowiązkiem importera.
    Pokrótce tyle wynika z kodeksu celnego.
    Najprostszą metodę rozwiązania probelmu podał ci mój przedpisca.

    Pozdr