  • Data: 2008-07-11 23:01:21
    Temat: Re: VAT-1, Policja i U.S.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 Jul 2008, r...@o...pl wrote:

    > Dla darmowej uslugi paragonu chyba nie trzeba - na kasie rejestruje
    > sie obrot a nie sprzedaz a obrot tutaj jest zerowy.
    > VAT - dla darmowej uslugi podstawa opodatkowania sa koszty swiadczenia
    > - podwiezienie tesciowej przy okazji nie niesie zadnych kosztow ze
    > soba, wiec nie powstaje obowiazek podatkowy

    Ale to jest IMHO tylko optymistyczna wersja interpretacji przepisu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    2. Nieodpłatne œwiadczenie usług niebędšce dostawš towarów na cele
    osobiste podatnika lub [...] oraz wszelkie inne nieodpłatne œwiadczenie
    usług, jeżeli nie sš one zwišzane z prowadzeniem przedsiębiorstwa,
    a podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego
    o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług zwišzanych
    z tymi usługami, w całoœci lub w częœci, traktuje się jak odpłatne
    œwiadczenie usług.
    ---

    Nie zapisano warunku powstania *odrębnych* kosztów - mamy poniesione
    koszty, niezbędne do prowadzenia DG *oraz* wykorzystane dla celów osobistych.

    IMO fakt że tych kosztów "nie przybywa" (przy porównywaniu
    stanu z nieodpłatnym świadczeniem i bez) jest bez znaczenia.
    Wystarczy że mamy:
    - nieodpłatne świadczenie
    - fakt wykorzystania do jego wykonania towarów i usług dla których
    przysługiwało odliczenie VAT.

    Literalnie nie widać nic więcej, bo by miało przemawiać przeciw (oprócz
    zdrowego rozsądku, ale przecież my nie o rozsądku lecz o podatkach :))?

    Przez "nieodpłatne świadczenia związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa"
    rozumiałbym w takim układzie świadczenia *dla kontrahentów* (z którymi
    uzyskuje się obrót lub którzy mają obrót z przedsiębiorcą).

    Mi meritum przepisu wygląda tak: "jakby podatnik przy okazji
    zabrał pasażera, to wygenerowałby obrót VAT. Powinien
    wiec zapłacic podatek od tego czego nie zarobił
    przez to ze nie wziął zapłaty" :]

    pzdr, Gotfryd