  • Data: 2003-04-23 09:03:49
    Temat: Re: VAT 0% a zwolnioy...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 22 Apr 2003, Latet wrote:

    >+ > Sprzedaż auta jest zwolniona jeśli nie był odliczony Vat w zakupie.
    >+
    >+ Samochod jest w EŚT.
    >+ Ale byl nabyty jako uzywany od osoby prywatnej
    >+ przeze mnie jako osobe prywatna, na dlugo przed moja DG
    [...]
    >+ I teraz - załóżmy - chce go sprzedac.[...]
    >+ Czy musze go sprzedawac na fakture wystawiona
    >+ przez moja firme (jesli tak, to wiem juz ze VAT "ZW"),
    >+ czy tez moge normalnie, jak czlowiek, na umowe C-P?

    Żeby sprzedać "jako człowiek" musiałbyś najpierw go
    "wyprowadzić" z DG. Fakturą wewnętrzną oczywiście.
    IMO nieopłacalne - bo sprzedając jako DG sprzęt
    zwolniony z VAT łapiesz się na "koniec podatków" :)
    Po przekazaniu na potrzeby osobiste sprzedaż samochodu
    IMO podlegałaby pod PCC (jako niepodlegająca pod VAT).
    Chyba że bardzo chcesz coś zapłacić :)

    >+ Oczywiscie nie pamietam, ze sprzedaz bedzie moim przychodem
    >+ do opodatkowania (wzory znam).

    Znaczy - masz na myśli uwzględnienie częsciowej amortyzacji ?

    pozdrowienia, Gotfryd