  • Data: 2003-04-24 21:11:50
    Temat: Re: VAT 0% a zwolnioy...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 24 Apr 2003, Slawomir Babinski wrote:

    >+ OK. Dziekuje, ale mam jeszcze inna kwestie.
    >+ Zaluzmy ze auto chcialbym "wycofac" z firmy, tak aby spowrotem stalo sie
    >+ prywatne a nie firmowe. Jak to przeprowadzic, jak z podatkami - wogole jak
    >+ sie do tego zabrac o ile jest to mozliwe?

    Poczekaj chwilę niż uwierzysz mojemu postowi - jak coś będzie
    inaczej "dla samochodów" to mnie skrzyczą (przepisy dot. samochodów
    składają się z samych wyjątków, chyba że akurat jest wyjątek
    od wyjątku :[).

    W skrócie:
    - używany (*u ciebie*) i kupiony bez VAT: f-ra wewn. VAT "zw"
    - kupiony z VAT lub za krótko używany: f-ra wewn. z VAT 22%

    F-ra z opisem "przekazanie na potrzeby własne".
    Podatku dochodowego nie płacisz (księgujesz tylko w VAT), *ale*
    jeśli kiedykolwiek taki samochód sprzedasz - będzie to twój
    przychód z DG (nawet jakbyś DG już nie prowadził ! - złożysz
    pojedynczy PIT-5).

    pozdrowienia, Gotfryd