    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Uprawnienia Urzedu Skarbowego
    Date: Tue, 23 Jan 2007 17:48:59 -0600

    news:Pine.WNT.4.64.0701231953460.3892@a64wrk...

    > [...]
    > [...]
    >
    > ...jak rozumiem w zakresie o którym piszesz w sąsiednim poście.
    > Znaczy ja również mogę Cię zapytać jakie masz wydatki, zakazu
    > w przepisach nie ma :)

    Jeśli będziesz miał prawo badania prawidłowości rozliczenia mojego zeznania
    podatkowego za dany rok, to dlaczego masz nie mieć prawa zapytać.
    Skoro z zeznania podatkowego wynika, że zarobiłem 20 tyś zł, na rekę z
    czego 18 tyś poszło na spłatę kredytu odliczanego np. od podatku, bo nie
    wierzę, że US się pyta bez powodu, to US się grzecznie zapytauje jakie są
    moje koszty życia.
    jeśli ich przekonam, że 2000/12 miesięcznie, to wówczas rozliczenie uznają
    za prawidłowe.
    jeśli ich nie przekonam, to uznają, że coś zataiłem.
    Nie widzę powodu dlaczego nie mogliby zapytać. Obowiązku odpowiedzi nie ma.
    Ale będzie to miało swój wymiar w toczacej się sprawie.
    Przypominam, ze oni badają prawidłowośc całego zeznania podatkowego, a nie
    tylko prawa do ulgi czy czegoś tam.