  • Data: 2007-02-01 11:54:17
    Temat: Re: Umowa zlecenie i VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 1 Feb 2007, Marcin Wasilewski wrote:

    > Wiem, że temat podpadania i nie podpadania pod VAT był wielokrotnie
    > poruszany (co powinno być w umowie itp.).
    > Jednakże mam pytanie, czy te "schody" zaczynają się dopiero gdy przekroczy
    > się tą magiczną kwotę (bodajże 10.000 euro), czy też jest to nie zależne od
    > kwoty umowy?

    Jeśli nie jest przekroczony limit, to IMO sprawa sprowadza się
    w przypadku podatnika zwolnionego do prowadzenia ewidencji.
    Czyli trzeba samodzielnie spisywać na kartce kwotę brutto wystawionych
    rachunków (z datami i dla kogo), nie można bazować że "na koniec roku
    dadzą mi PITa to będę mieć" - bo ewidencja sprzedaży wynika z innej
    ustawy (o VAT).

    pzdr, Gotfryd