  • Data: 2002-08-19 22:27:55
    Temat: Re: Umowa zlecenie a etat.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Aug 2002, Budzik wrote:

    >+ Hej
    >+ jest taka sytuacja:
    >+ gośc pracuje na umowę zlecenie, teraz dodatkowo zatrudnia się na umowę o
    >+ pracę na pół etatu - czy rozliczanie się wcześniej z umowy zlecenia
    >+ spowoduje jakieś zmiany w naliczaniu zaliczki na podatek dochodowy z umowy
    >+ o pracę (kwota wolna). Jeżeli tak to pewnie należy powiadomić nowego
    >+ pracodawcę o tej umowie zlecenie?

    IMO i AFAIK "kwota wolna" (jako swojego rodzaju stały ryczałt KUP)
    dotyczy tylko umów o pracę (i ma dotyczyć umów "menadżerskich).
    W umowach "osobistych" (o dzieło i zlecenia) KUP liczy się
    jako ryczałt procentowy dochodu - lub koszty rzeczywiste (jak
    komus się chce dokumentowac a ma co...) !

    Czyli - jak na mój gust - związku nie ma !

    Umowa zlecenia (ale nie o dzieło) może mieć jakieś związki
    wynikające z ubezpieczenia społecznego (ZUS), ale tu kompetentny
    (chwilowo ;)) nie jestem.

    Pozdrowienia, Gotfryd