  • Data: 2008-01-21 09:57:53
    Temat: Re: Umowa uzyczenia samochodu osobowego od Taty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 21 Jan 2008, Maddy wrote:

> [...]
    [...]
    > Nieuważnie czytasz i odpowiadasz na inne pytanie niż zadano.

    Zgoda.

    > Nie niesie - nieodpłatne świadczenia od najbliższej rodziny nie powodują
    > powstania dochodu u świadczeniobiorcy.

    Możesz podać przepis? Przejrzałem i nie widzę :(

    IMO:
    - ewidentne zwolnienie z *wszelkich* przychodów od nieodpłatnego
    wykorzystania dotyczy wyłącznie nieruchomości, w zamian obwarowane
    jest zapisem "a wydatki zwišzane z nieruchomoœciš nie stanowiš kosztu
    uzyskania przychodów", ujętym w art.16 UoPDoOF
    - zwolnienie z nieodpłatnego wykorzystywania innych rodzajów majątku (rzeczy
    ruchomych, WNiP) dotyczy wykorzystania dla celów osobistych (a ściślej,
    zaspokajania tych potrzeb) i wynika z ustawy Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy,
    a ujęte jest w art. 2.7 UoPDoOF

    Czy użyczenie samochodu ciężarowego można podciągnąć pod "zaspokojenie
    potrzeb rodziny o których mowa w KRiO"?

    pzdr, Gotfryd