  • Data: 2008-07-17 17:16:28
    Temat: Re: Umowa sprzedazy i podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 17 Jul 2008, Liwiusz wrote:

    > Ze szczątkowego opisu autora wątku wywnioskować można, że prawa tego ani
    > nie kupił, ani nie dostał w darowiźnie.
    >
    > Dostaje tylko odszkodowanie

    Mi wychodzi że nie dostaje, a przynajmniej tak to odebrałem.
    Sprzedaje *prawa* do tego, z czego może wyniknąć zarówno zwrot
    w naturze jak i odszkodowanie, a co wyniknie nie wiadomo.

    > za to, co państwo kiedyś zabrało
    > (znacjonalizowało). Uważasz, że od takich odszkodowań płaci się podatek
    > dochodowy?

    Od takich pewnie nie.

    Pic w tym, że jak w art. 21.1.2 napisali jasno "*OTRZYMANE*
    odszkodowania" (akcent rzecz jasna mój :)), to nieotrzymanych
    odszkodowań ten przepis nie dotyczy, ani pośrednio ani
    bezpośrednio.
    Czyli praw do odszkodowania też (nie dotyczy).

    pzdr, Gotfryd