  • Data: 2008-07-17 13:50:31
    Temat: Re: Umowa sprzedazy i podatek
    Od: "Mrqs" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:g5ngt9$c6o$1@news.onet.pl...

    > Ze szczątkowego opisu autora wątku wywnioskować można, że prawa tego ani
    > nie kupił, ani nie dostał w darowiźnie.
    >
    > Dostaje tylko odszkodowanie za to, co państwo kiedyś zabrało
    > (znacjonalizowało). Uważasz, że od takich odszkodowań płaci się podatek
    > dochodowy?

    Nie wiem jak jasniej opisac sytuacje.

    Sprobuje jeszcze raz :)

    Po smierci Ojca nabylem potwierdzony sadownie spadek. Ja swoja czesc, Mama
    swoja. Oczywiscie nie bylo mowy o zadnym majatku, bo wtedy jeszcze krolowal
    PRL.

    Teraz dostane w darowiznie od Mamy roszczenia do majatku, ktory, poki co,
    jest panstwowy i w zadnej mierze nie jest moja ani Mamy wlasnoscia.

    Po tej darowiznie bede posiadal 100% roszczen do majatku tzn. bede mial
    dokumenty, ktore stwierdzaja, ze mam prawo do 100% spadku po Ojcu w zakresie
    znacjonalizowanego majatku. :)

    Sprawa jest w NSA i oczekuje na wyrok. Ale nie jestem wlascicielem
    czegokolwiek.

    Facet chce ode mnie kupic jakby prawo do bycia jedynym spadkobierca
    ewentualnie odzyskanego majatku.

    W momencie zaplaty nie dostaje literalnie nic oprocz mojego zapewnienia, ze
    oddaje mu prawa do moich roszczen. I tyle.
    Czy beda to odszkodowania, czy nieruchomosci - diabli wiedza. Najpewniej
    bedzie i to i to.... Pomijam juz, ze nawet po korzystnym wyroku NSA nie
    bedzie nic - tylko bedzie tytul do odzyskiwania poszczegolnych elementow
    majatku lub wystepowania o odszkodowania.

    Faktem jest, ze praktycznie u mnie na koncie nastapi nagly wzrost gotowki. I
    czy to bedzie podlegalo pod PIT?

    Mrqs