    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa sprzedazy i podatek
    Date: Wed, 16 Jul 2008 10:44:02 +0200

    Mrqs pisze:
    > witam,
    >
    > poniewaz w innym watku nie otrzymalem zadnej odpowiedzi, sprobuje spytac
    > inaczej.
    >
    > czy jesli w umowie notarialnej zawre zapis, ze wszystkie koszty zwiazane z
    > ta umowa ( w tym i podatki ) oplaca jedna ze stron, to jest to wiazace dla
    > US?
    > czy tez moze US nie bedzie sie przejmowal umowa i bedzie dochodzil podatku
    > od obu, a mnie zostanie ew. droga sadowa i domaganie sie, by druga strona
    > umowy wywiazala sie z zapisu o ponoszeniu wszelkich kosztow? krotko piszac,
> [...]

    Jeżeli chodzi o PCC to już się go nie opłaca solidarnie (zdaje się do
    207 roku była zmiana) - stroną zobowiązaną do zapłaty podatku jest nabywca.

    A swoją droga przy umowie w formie aktu notarialnego (nie mylić z
    notarialnie poświadczoną jak np. sprzedaż udziałów w sp. z o.o.) to
    notariusz pobiera podatek.

    Metodą przerzucenia podatku może być korekta ceny (np. zwiększenie
    jeżeli to sprzedający ma sfinansować podatek) tylko że podatek będzie
    sie liczyło od całej wartości transakcji, także od tego narzutu (podatek
    od podatku).

    Jak w umowie zobowiążesz kogoś, żeby zapłacił podatek za Ciebie to jest
    tak jakbyś dostał darowiznę.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl