    From: "Magdalena B." <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o pracę, DG i inne [przyjmę poradę]
    Date: Thu, 9 Jun 2005 18:25:25 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@eq34.internetdsl.tpnet.pl

    Użytkownik "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl> napisał w wiadomości
    news:d890ei$55a$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > czasie otrzymałem pismo z ZUS, że jeśli już faktycznie rozpocznę DG to mam
    7
    > dni na złożenie odp. dokumentów. Ponieważ DG nie uruchomiłem - dokumentów
    do
    > tej pory nie złożyłem, ale w rozmowie tel. z ZUS, ten uznał że jest OK
    > (kierownik działu - zgodnie z pismem z 4.3.'05 syg. 400-307).
    >
    > Obecnie jestem na etapie zmiany pracy i poprzednią umowę o pracę
    rozwiązałem
    > a nowej jeszcze nie podpisałem. I teraz pytania:
    > 1. Czy wobec powyższego muszę w ramach DG rozliczać się z US w jakikolwiek
    NIE dopóki nie zaczniesz faktycznej działalności

    > 2. Czy (samo)założenie DG ma jakikolwiek wpływ na formę rozliczania się z
    US
    > na koniec roku?
    TAK - przy liniowym nie można się rozliczać z małżonkiem, rezygnuje się z
    wszystkich ulg

    > 3. Czy obecna sytuacja umożliwia mi np. korzystanie (kontynuację) ulgi
    > remontowej?
    NIE

    > 4. Jakie niespodzianki (opłaty/kary/inne kuku) mogą na mnie czyhać w
    związku
    > z obecną sytuacją?
    ŻADNE - nie prowadzisz działalności

    > 5. Jaka jest możliwość zmiany zapisu w regonie (np. z: doradztwo w
    > zakresie....... na DG artystyczną (moje inne źródło dochodu) - dz.
    > fotograficzna - 74.81.z??)
    Regon nic, zmiana wpisu do ewidencji 50zł

    > 6. Poproszę o link, gdzie znajde informacje o ewentualnych minimalnych
    > kosztach stałych jeśli przez dłuższy czas nie podpisze umowy o pracę a
    będę
    > zmuszony kontynuować ubezpieczenia (jak długo po wygaśnięciu umowy
    > poprzednie obowiązują?)
    nie musisz kontynuować ubezpieczeń, ale możesz dobrowolnie jak chcesz tj
    ok.800zł ZUS