  • Data: 2005-06-09 08:57:12
    Temat: Umowa o pracę, DG i inne [przyjmę poradę]
    Od: "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    [nieco długie]

    Witam,

    Przeglądałem archiwum grupy, ale nie natrafiłem na podobny problem. Będę
    wdzięczny za pomoc.

    Na początku roku, pracując na umowę o pracę założyłem DG (nie rozpocząłem!).
    M.in. w US złożyłem oświadczenie o wyborze formy opodatkowania w 2005 na
    zasadach podatku liniowego 19% oraz deklaracji bycia VAT'owcem. Po pewnym
    czasie otrzymałem pismo z ZUS, że jeśli już faktycznie rozpocznę DG to mam 7
    dni na złożenie odp. dokumentów. Ponieważ DG nie uruchomiłem - dokumentów do
    tej pory nie złożyłem, ale w rozmowie tel. z ZUS, ten uznał że jest OK
    (kierownik działu - zgodnie z pismem z 4.3.'05 syg. 400-307).

    Obecnie jestem na etapie zmiany pracy i poprzednią umowę o pracę rozwiązałem
    a nowej jeszcze nie podpisałem. I teraz pytania:
    1. Czy wobec powyższego muszę w ramach DG rozliczać się z US w jakikolwiek
    sposób?
    2. Czy (samo)założenie DG ma jakikolwiek wpływ na formę rozliczania się z US
    na koniec roku?
    3. Czy obecna sytuacja umożliwia mi np. korzystanie (kontynuację) ulgi
    remontowej?
    4. Jakie niespodzianki (opłaty/kary/inne kuku) mogą na mnie czyhać w związku
    z obecną sytuacją?
    5. Jaka jest możliwość zmiany zapisu w regonie (np. z: doradztwo w
    zakresie....... na DG artystyczną (moje inne źródło dochodu) - dz.
    fotograficzna - 74.81.z??)
    6. Poproszę o link, gdzie znajde informacje o ewentualnych minimalnych
    kosztach stałych jeśli przez dłuższy czas nie podpisze umowy o pracę a będę
    zmuszony kontynuować ubezpieczenia (jak długo po wygaśnięciu umowy
    poprzednie obowiązują?)

    Dodam tylko, że założenie DG było związane z planami prowadzenia doradztwa
    handlowego, które nie doszło do skutku w związku z tym DG jest "w
    zawieszeniu".

    Wielkie dzięki za pomoc w formie odp. na grupę lub @.

    Pozdrawiam

    WojtekPL