    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzieło - dziwna sprawa z podatkiem:(
    Date: Mon, 14 Jul 2008 00:13:50 +0200

    FFS wrote:

    > Dzięki za odpowiedzi. Już myślałem, że nie wiem co robię.
    > Koszmar. Gadałem z gościem 2 razy i dwa razy bełkotał coś, że inne firmy
    > przez te lata robiły mi przyslugę.
    > I ktoś taki prowadzi księgi firmie!
    >
    > Mam od tej firmy kolejne zlecenie na zdjęcia... I co mam tak cały czas
    > brać
    > brutto i uregulować wszystko razem z zeznaniem rocznym?

    Ja na twoim miejscu zrobiłbym co następuje:

    - skoro wystawiłeś błędny rachunek, wystawiłbym rachunek korygujący (mniemam
    że jest coś takiego w analogii do faktury korygującej), tym razem zgodny z
    przepisami, tj. suma brutto, koszty uzyskania 50/20%, podatek, kwota
    netto/do wypłaty.
    - przelałbym im różnicę między tym co ci wypłacili a tym co powinni ci
    zapłacić netto na konto,
    - rachunek kor. wysłałbym poleconym (dla spokojności za potwierdzeniem
    odbioru), że wysyłasz rachunek korygujący, nadpłatę należnej ci kwoty
    zwróciłeś na konto takie a takie, w załączeniu potwierdzenie przelewu.

    i z twojej strony tyle zmartwienia, oprócz tego że pewnie więcej zleceń od
    tej firmy nie będziesz miał (ale z drugiej strony, czy warto się z taką
    firmą wiązać?)

    p. m.