    From: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzielo bez NIP-u.
    Date: Sun, 30 Jun 2002 08:19:21 +0200

    Matti wrote:

    > Witam.
    >
    > Wykonuje pewna prace na umowe o dzielo. Mojemu zleceniodawcy
    > do rozliczenia podatku (wplaty zaliczki) niezbedny jest moj
    > numer NIP, ktorego jeszcze nie posiadam.
    Tak nota bene, poza tym co napisał Gotfryd, to do wpłaty zaliczki na podatek
    *nie jest* płatnikowi (zleceniodawcy) potrzebny Twój NIP. Wplaty zaliczek
    płatnik nie dokonuje imiennie za każdego zleceniobiorcę, bo wtedy musiałby
    tez różnicować urzędy skarbowe, ale zbiorczo, jednym przelewem do swojego
    urzędu skarbowego, podając *swój* NIP.
    Jak by to bylo, gdybym musiała zrobić 20 przelewów po 50 zł każdy w każdym
    miesiącu (znam firmę która ma tyle zleceń).

    > Bylem w Urzedzie Skarbowym i poinformowano mnie, ze NIP
    > uzyskam przy podjeciu pierwszej pracy, ale na umowe o prace.
    > Jak wiadomo umowa o dzielo umowa o prace nie jest, wiec
    > rzekomo NIP otrzymam przy rozliczeniu rocznym.
    O ile pamiętam, to PIT 8b (roczny) Twój zleceniodawca może wystawić Ci bez
    Twojego numeru NIP, a Ty składając zeznanie roczne składasz też wniosek o
    nadanie numeru NIP.

    > Jak jednak mam zrobic rozliczenie roczne, skoro moj
    > zleceniodawca nie moze wplacic zaliczki na podatek, bo nie
    > ma mojego NIP-u?
    Może wpłacić, jak najbardziej. Twój NIP nie jest mu na tym etapie potrzebny.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl