    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzielo-50% kup?
    Date: Mon, 13 Jan 2003 18:15:29 +0100

    On Mon, 13 Jan 2003, vic wrote:
    [...]
    >+ mine. podobno cos mialo sie zmienic w 50%kup od tego roku

    Hm... (ja się nie przyznaję)

    >+ Czytam wlasnie dzisiejsza Gazete Prawna i jest artykul o tym jak US w kilku
    >+ przypadkach zakwestionowal UoD mowiac ze byly U zlecenie i kazal placic
    >+ zalegle skladki.

    Ale to jest sprawa ZUS :) a nie KUP.
    Owszem, przy UZ ZUS się należy.
    Natomiast co do podatków - to jakoś "utarło się" że "autorskie" są
    umowy o dzieło, ale nikt nigdy nie wskazał mi powodu dla którego umowa
    zlecenia nie mogłaby być "autroska".
    BTW: autorskość polega na tym, że z punktu widzenia podatków *nie*
    rozlicza się "umowy osobistej" a "sprzedaż praw majątkowych" !
    To jest inny artykkuł :), umiesz znaleźć ustawę o podatku dochodowym ?
    [...]
    >+ czy to kwalifikuje sie pod UoD? To co robi przeciez przynosi konkretny
    >+ rezultat materialny podlegajacy ocenie oraz ewentualnej odpowiedzialnosci za
    >+ wady.

    No to IMHO należy wymienić w umowie jak nawięcej właściwości UoD i unikać
    jak ognia właściwości UZ (np. nie powinno być mowy o "staranności").

    pzdr, Gotfryd
    wKF: spotkałeś się z pomysłem "odpowiadania pod cytatem" ??
    PS: właśnie usiłuję walczyć z potencjalną UoD przez wydłubywanie
    wszystkiego co zainteresowany powpisywał :] (a co sugeruje UZ)