    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa kupna-sprzedazy i formularz PCC-1
    Date: Tue, 13 Jun 2006 09:48:37 +0200

    On Mon, 12 Jun 2006, witek wrote:

    > 90% umów miedzy dowoma szarymi ludzikami zwykle nie jest zwolniona.

    Owszem - ale zapis na deklaracji dotyczy wyłącznie zwolnienia, a:

    > Bo on napisał, że tak są dwie opcje.
    > 1. jedna strona zwolniona
    > 2. pcc placi kupujacy.
    >
    > to mu powiedziałem: "i tą zaznacz".

    To kto płaci (deklaruje że płaci) wynika wyłącznie z układu
    druku - w części B i wynika z tytułu ("dokonującego zapłaty podatku").
    Dla każdej strony określa się jej funkcję ("sposób zamieszania
    w transakcję") w formie zbywca/nabywca/spółka/inne
    A "ptaszek" o zwolnieniu E41 dotyczy wyraźnego opisu:
    "co najmniej jeden z podatników jest zwolniony od podatku"
    i jest OSOBNO!

    Jeszcze by ktoś z tego co napisałeś mógł sobie dedukować że umowa
    upoważnia do odhaczenia tego "ptaszka"... :]

    > Nie, to.
    > Zaznaczenie na pcc-1, że pcc płaci kupujący.
    > Po kiego grzyba taki ptaszek, jak i tak zapłaci ten kogo dorwą.

    Widzę że teoretyzujesz :) - z tego:

    > ps.
    > pcc-1 nie otwierałem, wieć tak sobie gdybam co jest na pcc-1 na podstawie
    > pierwszego postu. :)

    No niezupełnie - opis PCC-1 wygląda IMO prawidłowo, tylko interpretacja
    pól jest ekhm... dowolna. A tak jak napisałeś wyszło jakbyś ją
    poparł :]

    Dla leni ;)
    http://mofnet.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pcc_2004/pcc_1_03_03.pdf