  • Data: 2004-05-20 21:24:44
    Temat: Re: Umowa i brak terminu zapłaty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 May 2004, pissmejker wrote:

    >+ Witam serdecznie
    >+
    >+ Jeżeli umowa (na jakąś usługę) nie ma określonego terminu zapłaty to
    >+ jak z tego wybrnąć?

    Standardowo. Niniejszym zobowiązałeś się do przeczytania Kodeksu
    Cywilnego ;> - leży w HaTeeMeLu np. na www.podatki.pl :) (rejestracja
    darmowa, warto).
    +++
    Art. 642. § 1. W braku odmiennej umowy przyjmującemu zamówienie należy się
    wynagrodzenie w chwili oddania dzieła.
    ---

    >+ Czy w takim wypadku mam przyjąć 14 dni czy może 30 dni?

    "rozsądny", tj. żeby zamawiający miał realne szanse otrzymać "papier",
    sprawdzić formalnie i dokonać zapłaty. IM*H*O 14 dni mieści się
    w "rozsądku" :)

    >+ jaki przepis to reguluje?

    Już wiesz :)

    --