    From: "Damian" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga na internet z innego kraju
    Date: Fri, 5 Aug 2005 15:13:41 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@83.238.7.114

    Użytkownik "Miki" <m...@U...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:42f340c3$0$1461$626a14ce@news.free.fr...
    > Witam
    > Mam pytanie dotyczące odliczania internetu.
    > Pracuje na kontarkcie i mieszkam we Francji, ale pieniądze dostaje z
    Polski
    > i z podatku rozliczam się w Polsce (płatnikiem jest polska firma).
    > Oficjalnie wynajmuję mieszkanie, mam też wykupioną usługę dostępu do
    > Internetu.
    > Czy rachunki za internet mogę odliczyć od podstawy opodatkowania?
    > Żona też? (jest ze mną zameldowana)

    Witam,

    Wydaje mi się że niestety nie będzisz mógł skorzystać z tej ulgi
    podatkowej. Przyczyna tkwi w art 26 ust 7 pkt 1 ustawy o PDOF
    art 26...
    ust 7 ...

    1) w pkt 6a (ulga internetowa ;) ), odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość
    wydatków została udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od
    towarów i usług,

    Obawiam się, że francuska faktura nie spełnia tych kryteriów, przede
    wszystkim kwota podatku nie będzie wykazana w złotych polskich.

    Pozdrawiam

    Damian.