  • Data: 2010-02-26 21:09:08
    Temat: Re: Ulga na internet
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 Feb 2010, Liwiusz wrote:

    > Widzę, że w takich dyskusjach ciągle te same argumenty się przewijają, mimo
    > kontrargumentów. A wg Ciebie to darowizna albo pożyczka jest?

    Depozyt nieprawidłowy.
    Przyjmujesz jakieś pieniądze, bez prawa używania na własne potrzeby
    (to jest cecha depozytu), ale płacisz INNYMI pieniędzmi (to jest
    nieprawidłowość).

    Jakiś geniusz postanowił depozyt nieprawidłowy obłożyć podatkiem,
    pewnie dlatego że podatnicy pod tą konstrukcją ukrywali faktyczne
    pożyczki, ale tenże geniusz zapomniał o ustawieniu kwoty zwolnionej
    z opodatkowania.
    W zupełności się zgadzam że jest to bzdura, że urzędy skarbowe
    się nie czepiają, zaś podatnik miałby przed WSA szanse na "nikłą
    szkodliwość społeczną" z okazji niezłożenia PCC na kwotę *dosłownie*
    paru groszy np. od kwoty 20 zł takiego depozytu.
    Niemniej *formalnie* właśnie tak zapisali w ustawie.

    Nie, *nie wiem* dlaczego zwolniona kwota podstawy (1000 zł)
    określona jest tylko dla przypadku umowy sprzedaży.
    No i przypomnę że w starej wersji ustawy (PCC) było o zwolnieniu
    depozytu (nieprawidłowego!) o ile przechowawca "nie miał prawa
    do rozporządzania". No ale zmienili.

    > Większej różnicy nie widzę.

    Patrz wyżej.
    Tak, zgoda, akurat ktoś musiałby się *chcieć* przyczepić, biorąc pod
    uwagę że najwyraźniej USy nie mają "wytycznych" w tej kwestii.
    Ale w przepisach obrony przed głupim przepisem nie widać.

    pzdr, Gotfryd