  • Data: 2004-01-17 23:30:29
    Temat: Re: Udostępnianie i VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Jan 2004, KowaL wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    >+ > Zostać VATowcem.
    >+ Tak myślałem :-) Z czym to się dokładnie wiąże?

    Z mnóstwem problemów :]
    Poczytaj wątek "absurd" :)
    Ale na ogół nie jest tak źle: prowadzisz *dodatkową* ewidencję,
    tak zakupów jak i sprzedaży VAT - przy czym *mogą* ona pełnić
    rolę ewidencji "dla KPiR", dzięki czemu KPiR nie musisz
    wypełniać "na bieżąco". Dochodzi dodatkowa deklaracja co
    miesiąc.

    >+ Czy to się wogóle opłaca?

    "zależy", musisz przeliczyć :(
    Niestety VAT płacisz od *całego* przychodu opodatkowanego,
    a odliczyć możesz tylko od opodatkowanych kosztów (zakładam
    że sprzedaży zwolnionej nie prowadzisz - bo wtedy to jest
    jeszcze gorzej :]).
    Tłumacząc *z wielkim uproszczeniem*: aby zarobić na ZUS
    musisz *również* na ów ZUS jak i "swój zarobek" zedrzeć
    VAT z klientów.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)