    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ub. zdrowotne
    Date: Fri, 24 Jan 2003 20:04:35 +0100

    > Składkę zdrowotną dzielisz na dwie części:
    > - tą w wysokości 0,25% dochodu pobierasz zawsze (bez względu na to, czy
    > wychodzi zaliczka na podatek czy nie)
    > - tą w wysokości 7,75% dochodu zmniejszasz do wysokości zaliczki na
    podatek.

    Hmm... z tego wynika, ze zanim 10-go zrobię przelew do ZUS,
    to powinienem (nie czekajac do 20-go) sprawdzic, czy aby mam
    z czego ta skladke placic. Nie wiedzialem jeszcze tego, mea culpa.

    W styczniu na pewno nie przekroczę progu dochodu opodatkowanego.
    Czyli - zadnej zaliczki w lutym za stycznien nie odprowadzam.
    Czy to znaczy, ze w lutym w ogole nie place skladki zdrowotnej
    (nie licząc tego 0,25%)???
    POWAZNIE ???

    Zaplacilem jednak skladke zdrowotną za listopad, wtedy to zaczynalem
    dzialalnosc, progu nie przekroczylem. Ale zaplacilem,
    Czy to jest blad, ktory musze skorygowac? Nie skladalem jeszcze
    zadnego PIT-u 5.

    Ale cos mi tu nie gra.
    Milion razy slyszalem, ze ktos szuka kosztów, aby w danym miesiącu
    nie zaplacic podatku, ale nigdy nie slyszalem, ze ktos robi to,
    aby nie zaplacic tej czesci ZUS-u.

    Czy ktos, please, moglby zaserwowac tu nieco jasnej łopatologii?

    Dzieki,

    Latet