eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUPADLY KLIENT › Re: UPADLY KLIENT
  • Data: 2003-03-28 16:00:58
    Temat: Re: UPADLY KLIENT
    Od: "Emilka" <e...@t...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    ustawa o podatku doch.od.os.prawnych:
    (...)
    art. 16.1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów: (...)
    25) wierzytelności odpisanych jako nieściągalne, z wyjątkiem:
    a) wierzytelności, które uprzednio na podstawie art. 12 ust. 3 zostały
    zarachowane jako przychody należne i których nieściągalność została
    udokumentowana w sposób określony w ust. 2, (...)

    2. Za wierzytelności, o których mowa w ust. 1 pkt 25, uważa się te
    wierzytelności, których nieściągalność została udokumentowana:
    1) postanowieniem o nieściągalności, uznanym przez wierzyciela jako
    odpowiadającym stanowi faktycznemu, wydanym przez właściwy organ
    postępowania egzekucyjnego, albo
    2) postanowieniem sądu o:
    a) oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości, gdy majątek masy nie
    wystarcza na zaspokojenie kosztów postępowania upadłościowego, lub
    b) umorzeniu postępowania upadłościowego, gdy zachodzi okoliczność
    wymieniona pod lit. a), lub
    c) ukończeniu postępowania upadłościowego, albo
    3) protokołem sporządzonym przez podatnika, stwierdzającym, że
    przewidywane koszty procesowe i egzekucyjne związane z dochodzeniem
    wierzytelności byłyby równe albo wyższe od jej kwoty. (...)

    osoby fizyczne chyba podobnie

    pozdrawiam

    Adamski wrote:
    > Sprawa jest dosc prosta. Klient ktoremu sprzedalem usluge oglosil
    > upadlosc. Ja oczywisice zostalem z niezaplaconymi fakturami. Czy moge
    > je wrzucicc w koszty? Cmam zrobic? Bede wdzieczny za pomoc.
    >
    > Adam


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1